به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی در نشست هم اندیشی با صاحبان امتیاز و مسئولین فنی مراکز مثبت زندگی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، نقشهای درون سازمانی مراکز مثبت زندگی را خدمات مددکاری، توانمندسازی برای افراد تحت پوشش، خدمات پیشگیری برشمرد و افزود: این مراکز در بخش برونسازمانی برای شناسایی و مردمیسازی خدمات، جلب مشارکتها و ... تاثیرگذار هستند.
وی از مسئولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی خواست در بازدید از منزل مددجویان با رعایت اصل رازداری و حفظ حریم شخصی، رویکردی بیطرفانه و بدون قضاوت، اولویتبندی نیازهای خانواده، و استفاده از ابزارهای مناسب مانند چکلیستها توجه کنند.
کرمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی با رویکرد مددکارانه است، تصریح کرد: ۳۳ مرکز مثبت زندگی براساس چهارچوب ویژه و با هدف تسهیل خدمات دهی در محلات و دسترسی ساده تر مددجویان در سطح استان در حال فعالیت هستند.
مدیرکل بهزیستی خاطرنشان ساخت: با توجه به محله محور بودن اینگونه مراکز، دسترسی گروه هدف به خدمات با سهولت بیشتری امکان پذیر است و مراکز مثبت زندگی با انجام فعالیت های مرتبط با اهداف سازمان بهزیستی رابط بین مددجو و سازمان هستند.












نظر شما